TEMA PROIECTULUI:
„ LĂSAŢI COPIII SĂ VINĂ LA MINE”
AN ŞCOLAR 2016-2017
MOTTO:
Matei 19, 14-15
PROIECT DE
PARTENERIAT EDUCAŢIONAL
PARTENERI:
o ŞCOALA GIMNAZIALA NR. 13 BOTOSANI
o BISERICA ORTODOXĂ NASTEREA MAICII DOMNULUI , PACEA,BOTOSANI
DURATA
PROIECTULUI:
○
SEPTEMBRIE 2016-IUNIE 2017
COORDONATORI PROIECT:
o Prof.coordonator. ZAHARIA GAROFITA
COLABORATORI PROIECT:
○
Preotii parohi, VORNICU EUGEN si ANDRISESCU GHEORGHE
○
Părinţii copiilor
○
Comunitatea locală
RESPONSABILITĂŢILE PĂRŢILOR
○
Organizarea unor vizite la Biserica Nasterea Maicii Domnului
○
Participarea la slujbele religioase organizate în cadrul bisericii;
○ Realizarea
unor montaje cu caracter religios mai ales în perioada
sărbătorilor de iarnă sau cu prilejul
sărbătorii Paştelui;
○
Organizarea unor prelegeri cu tema „ Religia în
viaţa elevilor”;
ARGUMENTAREA PROIECTULUI
Aşa cum Mântuitorul a fost Modelul
desăvârşit de înţelepciune, bunătate, frumos, şi iubire, noi, oamenii creştini
trebuie să urmăm acest Model atât cât ne este cu putinţă fiecăruia dintre noi.
Cu cât aceasta este începută la o vârstă mai fragedă, cu atât valoarea sa va fi
mai mare. Pentru a-l face pe copil să ajungă
la aceste valori esenţiale ale umanităţii este necesară educaţia religioasă .
Copilul, încă de mic, vine în contact cu
realităţi, simboluri şi manifestări religioase ale căror semnificaţii, în
înţelesul lor cel mai simplu, este bine să le cunoască. Mai întâi în familie,
copii, învaţă să-şi manifeste într-un anumit fel sentimentele, îşi formează
deprinderi de conduită cu ajutorul cărora să devină persoane deschise
comunicării cu Dumnezeu şi cu semenii.
Educaţia
religioasă îl ajută pe copil să cunoască îndatoririle pe care le are faţă de el
însuşi, faţă de ceilalţi şi faţă de tot ce-l înconjoară, pentru a devenii un
bun creştin.
În Vechiul
Testament se spune că : “Omul se cunoaşte după copiii pe care i-a lăsat în
urmă”. Aşadar să ne străduim să lăsam în urma noastră copii înţelepţi, copii cu
frica lui Dumnezeu.
Educaţia religioasă a copiilor trebuie
şi poate fi continuată în cadrul orelor de religie, dar şi în cadrul
activităţilor extracurriculare. Acesta este şi scopul iniţierii acestui
parteneriat.
Una dintre sarcinile educaţiei
religioase rezidă în formarea bunului creştin capabil de a cunoaşte şi a venera
valorile sacre.
SCOPUL PROIECTULUI :
○
Cunoaşterea învăţăturilor Bisericii , a tradiţiilor religioase şi
formarea virtuţilor creştine;
OBIECTIVELE PROIECTULUI :
○
Cunoaşterea unor sărbători creştine
(Crăciun, Bobotează, Florii, Paşte, Ziua eroilor neamului);
○
Cunoaşterea şi respectarea tradiţiilor şi obiceiurilor specifice sărbătorilor
religioase;
○
Educarea unor virtuţi creştine şi cultivarea comportamentului
moral-religios (să-ţi iubeşti aproapele, să faci fapte bune, să fii cinstit,
modest, generos, să nu urăşti, să-i ajuţi pe sărmani, să-L iubeşti pe
Dumnezeu);
GRUPUL ŢINTĂ:
○
Elevii Şcolii GIMNAZIALE NR 13 BOTOSANI
RESURSE UMANE:
o preotul paroh VORNICU EUGEN si preotul paroh
ANDRISESCU GHEORGHE
o prof. coordonator ZAHARIA GAROFITA
o elevii Şcolii GIMNAZIALE NR 13 BOTOSANI
o comunitatea locală
o părinţii/bunicii copiilor
MODALITĂŢI DE EVALUARE:
-analiza
activităţilor desfăşurate
-expoziţii de fotografii
-recitări, scenete, învăţături.
PLANIFICAREA
ACTIVITĂŢILOR
DATA
|
DENUMIREA ACTIVITĂŢII
|
LOCUL DESFĂŞURĂRII
|
PARTICIPANŢI
|
||
Septembrie
2016
|
Elaborarea
proiectului
|
Şcoala
Gimnaziala NR 13
|
Preot,
cadre didactice
|
||
Decembrie
2015
|
2.
Concert de colinde
|
Biserica Nasterea Maicii Domnului
|
Preot,
cadre didactice, elevii, comunitatea locală
|
||
Februarie
2016
|
Ingrijirea mormintelor parasite din cimitirul Bisericii Nasterea Maicii
Domnului
|
Cimitirul „Pacea”
|
Cadre didactice,elevi,
preoti
|
||
Martie
2017
|
Concurs pe teme
religioase
|
Şcoala
Gimnaziala NR 13
|
Preotul,
cadre didactice,elevii
|
||
Aprilie
2017
|
1.
Sfânta Împărtăşanie
2.
„Hristos a înviat!”
|
Biserica Nasterea Maicii Domnului
|
Preotii,elevii,
părinţii
|
||
Iunie 2017
|
„Ziua
eroilor neamului”
|
Biserica Nasterea Maicii Domnului
|
Preotul,
cadre didactice, elevi, comunitatea
locala
|
||
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu